You were my mountain...

Allt som åren går, så blir fotona allt blekare, minnena blir lite suddigare och det går knappt att minnas alla de dofter som small mot en när dörren in till er öppnades. Snart så hördes höga ljuvliga skratt och tjo och så sprang vi alltid snabbt in till ditt rum, för att slippa de vuxna. För de va såååå pinsamma tyckte du. Och jag var ovetandes om det främmande språk och ord som utbyttes. Det dröjde inte många minuter förrän det knackades på dörren och vi bjöds på nybakat bröd, det där barbaribrödet och dippa. Någon sliskigt söt bakelse. läsk. Oj herregud vilken matfest. Alltid. Och det där stora, stora varma leendet från den gulliga lilla damen. Världens sötaste lilla mamma hade du. Som var så full av glädje. Och bilden som avbildades för några veckor sedan. Jag blir varm i själen och så, så lycklig för dina äntligen hittat tillbaks till glädjen.

Ibland så tittar jag ännu upp mot stjärnorna och hoppas du hör mina hemlisar. Eller jag vet att du gör det. För ibland så saknar jag dig så innerligt. Jag trodde aldrig att jag skulle få känna mig hel och skratta igen. Det var så mörkt i min själ så länge. jag fattades dig. Det skulle vara vi mot världen. Du skulle stå och hejja på mig in till mål och jag skulle hejja på dig..... Men du hoppade av tåget lite för tidigt. Så jag vart lite vilse i så många år. Jag bara vet att du ser på oss alla. Hur vi kämpat. Hur långt vi kommit. Men du har ändå varit med oss en bit på vägen.
Jag pratar inte med dig lika ofta längre. Jag har lärt mig att leva livet till fullo. Men jag bär med alla fina minnen och hur du lärde mig att jag va bra som jag va. Jag har tappat det lite på sistone. Det är lite sådär kallt i själen. Men jag börjar lära mig, jag ska lära mig att va lite mer ego. Deal!

Om några veckor gäller det. Om det går vägen. Hela vägen. Är du med mig? Jag önskar att du fysiskt var här, men en dag så ses vi igen. Tills dess så får du ha det fint med alla mina änglar.
Saknar dig... i år hade vi firat 10 år <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0