Snäll vår...

Jag tror detta är första våren jag faktiskt mår hyffsat utifrån min pollenallergi sett, på många år. Jag har en riktig bred å jobbig allergi. Jag medicineras ju alla dagar om året för min allergi, eftersom det är så mycket annat jag är allergisk mot. Än så länge har jag klarat mig ganska bra på mina mediciner. Jag är så rädd för att jag ska få en jobbig allergisk reaktion som inte går att medicineras normalt, utan att jag måste tillsätta kortison för att få bukt med astman. och nu med den spökande magen är jag supernojjg. Det innebär att jag förstör utredningen om kortisonet måste in i min vanliga behandling. Kortison, oavsett hur liten eller stor dos, gör dåliga saker med ens kropp. Jag mår fruktansvärt dåligt de kurer jag tar. vanligtvis är detta 2-3 ggr/år.  

Jag mår faktiskt ganska bra Illamåendet gör sig knappt påmint längre. Det ligger liksom inte och trycker dagarna ända. Visst känns magen fortfarande tillräckligt mycket för att jag inte ska kunna ignorera. Men den där tröttheten, den har faktskt varit s¨å mycket bättre senaste tiden. Jag orkar mer och mer. jag blir glad för varje litet framsteg jag gör, även om jag irriterar mig något otroligt över att inte veta vad som gjorde mig så himla sjuk.

Idag ska jag bege mig ut i det fina vädret och suga in en härlig vårluft. Sedan väntar en spelkväll med finaste Charlie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0