Höstig söndag och husmorstips...

Oj, vad typiskt svenskt väder att det går från strålande sommar till regnig höst. Jag var dock lycklig över solen och värmen senaste veckan. Äntligen har jag fått litepytte färg. Måste ha sämst pigment ever för att vara asiat.

vet ni, jag fick en himla fin väska av tjejern i födelsedagsgåva som jag invigde igår.. Men oj var det inte var min tur. ett tuggumi från okänt ställe hade kletat sig fast på den utan min vetskap, varav jag hade hållt den intill kroppen vilket resulterade i ett utkletat tuggumi på min fina trench också. Alltså typiskt. Försökte inatt pilla bort det, men det e ju så klistrigt. hamanade till och med på min mobilskärm. Men så läste jag att man kunde ta lite sprit på, typ gin, så jag testade. Gnuggde lite med en trasa och en disksvamp och lite Yes diskmedel och vips så var väskan som ny. kappan får jag se hur jag gör. Har en känsla att den kommer tränga sig igenom tyget om man gnuggar och har sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0