Gastroskopin...

På tisdag morgon var det då dags för gastroskopin. Det om jag gått och varit nervös och lite rädd över. För det är ju läskigt att läsa om hur man ska svälja en slang. Jag möttes av en sköterska som förklarade och förberedde mig. som vanligt togs en shot miniform för att det inte ska bubbla så mycket. Sedan fick jag en bedövningsspray som var en syntetisk banansmak och rätt stark. Inom några minuter domnade svalget och tungan av. Jättemärkli känsla. Någonstans här så började jag få hulkningar och det kändes ansträngt och mitt illamående eskalerade. Hursomhelst, så gck det över en gnutta och sedan skulle jag lägga mig tillrätta. Jag tänkte nog inte så mycket på sjlva slangen, bara att jag skulle följa läkarens anvisningar om att svälja när han sa till osv. Det gick ju inte så bra. Jag hade dessutom valt att köra på utan lugnande, eftersom det var det vanligaste sättet enligt sköterskan. Ett par gånger och det kändes som att jag skulle kvävas, så beslutade läkaren att jag ändå måste få någon typ av lugnande. Sedan blev allt som en dimma. Jag sov väl inte direkt djut utan det var en konstig känsla bara. Att man är vid medvetandet, men ändå inte. Typ som att vara jättefull och dåsig. 
 
Nu väntas en månad av provsvar från de olika vävnads- och cellproverna. Jag förväntar mig inget svar. För antagligen har inflammationen läkt ut. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0