Att känna sig begränsad....

Igår kämpade jag mig igenom fotbollsmatchen. Den va sådär måste jag säga. Mållöst från båda lagen, men på 90.e minuten blev det spännande. Sedan gick slutsignalen och det var den matchen.
 
För 2,5 timmar sedan vaknade jag av magknip och ett illamående från helvetet. Men jag spyr aldrig. Jag har druckit blåbärssoppa från och till i veckan. Alltså lite mer än vanligt. I hopp om att slippa springet till WC. Men, det hjälper inte. Som jag egentligen visste. Jag är ganska nervös inför den timmeslånga resan ikväll. Jag känner ju mina finanspojkar. Vissa bättre än andra. Och seriöst har jag inte lust att förklara mig. I höstas minns jag inte riktigt vad anledningen var, men jag drack nästan inget. Jag småsmuttade på en öl under en hel kväll. När vi spelade beerpong så hällde vi bara upp lite, just för att inte bli för fulla och slippa dricka så mycket. Ingen ifrågasatte mitt beteende, så det var skönt. 
 
Under månaderna jag mått såhär, så har jag missat väldigt många event med finanspojkarna och andra vänner. Men just finanspojkarna är det lite speciellt. Via en vän, J.O, så lärde jag känna dessa balla pojkar. Jag var nybliven singel och hade just flyttat till Lund. Det anordnades fester, grillningar, herrmiddagar (jag var ofta ensam tjej i gänget förutom flickvännerna som ofta inte var med) mm. Men så tog många examen sommarn 2011. Då Blev det att vi splittrades upp. Men några gånger per år så samlas vi allihopa. Ikväll är en sådan dag. Jag hoppas jag ska orka. Jag önska att energin hade tillåtit mig att hänga med ut och dansa natten lång. Ikväll ska jag skratta så jag kiknar och bara ha jätteroligt. 
 
Nu är det en kopp thé och läsa bok. Njuta av den frika vinden som letar sig in i den lilla springan från mitt lilla lilla fönster. Solen skiner fint. Och jag känner mig piggare. Har verkligen inte läst något alls senaste tiden. Det är sådant jag älskar, men inte har tid med vid sidan om skolan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0