Baksidan med pollenallergi...

Hujjeda mig, ögonen är svullna och rinnga. Och så kliar jag mig såklart av ren reflex. Och det är sådär klibbigt och ögonen svider Några nysattacker och näsan känns täppt och ändå rinner en hel flod känns det som. Andningen blir något tyngre och jag är trött mest hela tiden. Allt detta trots att jag tar maximal dos antihistaminer, tar mina doser av den underhållande astmamedicinen, tar min specialnässpray som ska hjälpa lite mot ögona. Trots detta och medemåttliga halter av gräs och jag har stängt in mig inomhus idag, så känner jag av det nu på kvällen supermycket. Kanske för att jag fuskade lite innan idag när jag lagade middag och satte ett fönster på glänt så att det inte skulle lukta innestängt med allt os.

Stor suck. Förra året var det ett helvetes pollenår. Speciellt när det kommer till björken. I år tror jag det blir ett helvetesår när det kommer till gräset. Så himla skönt att jag har ett arbete inomhus. Det är svårt att förklara för folk denna tröttheten och koncentrationssvårigheten som kommer med att vara pollenallergisk. Ibland, så kan jag sitta på en filt på en gräsplätt och läsa en bok. idag är ingen sån dag. Mår sämst trots att jag har varit inomhus hela dagen. Jag som hade så himla mycket att uträtta så som att posta brev. Usch jag vill inte ens tänka på de troligtvis kommande kortisonkurerna om pollenhalter ökar ytterligare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0