En handbollshelg....

Jag är lite ålig på att uppdatera. Jag lever och njuter av sommaren och livet. I torsdags åkte jag ungefär Skåne runt. Jag mötte upp Isabelle tidigare på dagen för att till slut förenas med resterande lite utanför åhus, i Yngsjön, där en i laget hade sommarstuga. Åhh va mys. Kände mig som 13 igen och åkte på läger. Vi grillade och snackade taktik och annat tills det hann bli beckmörkt. Då fick vi för oss att kasta boll och springa ned till stranden och doppa fossingar i det iskalla vattnet.

På fredagen steg jag opp tidigt, då jag skulle möta upp mina killar för att spela i företagsklassen. De andra sov djupt ännu och hade ett par timmar till på fm innan det var dags. Det var strålande sol och inte en endaste regndroppe. De första timmarna gick väl bättre för mig, jag stod i mål för tjejerna, trots att jag aldrig stått i mål gick det rätt så bra i alla fall första matchen som vi gick ifrån med en vinst. Tyvärr vågade jag inte satsa fullt ut med killarna iom min skadade axel och det blev inte riktigt mål utifrån, däremot satte jag straffarna och lyckades skrapa ihop en 10 poäng. Framåt eftermiddagen var jag väldigt tilltagen. Magen hade under natten och fm bråkat med mig och jag fick inte behålla någon mat. Jobbigt med tanke på att jag hade 11 matcher och 12 timmar i solen. Sjukhustältet gav mig resorb. Men allting gick bra, jag var otroligt sliten och trött men orkade igenom en resa på nästan 4 timmar mot jobb tidigt lördag morgon,  för att sedan fira Carro på kvällen. På söndag kväll när jag kom hem från jobb så somnade jag nästan på studs. Idag är det redan tisdag och dags för allvar igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0