Haiyaah!

Jag var grymt trött igår efter gårkvällens träningspass, därav den dåliga uppdateringen. En liten incident inträffade sista kvarten - ett riktigt öronbedövande larm gick av och sedan började brandlarmet att plinga på. Det blev ett längre avbrott vilket resulterade i ett förlängt pass och jag var hemma alldeles försent.

Nåja, jag körde i alla fall ett BODYCOMBAT® pass. Jag har bara testat denna nya release som släpptes strax innan jul en endaste gång. Det var strax innan nyår när viruset grodde i mig, så jag var inte allt för pigg på det passet och det var mest som en dimma för mig. Igår däremot, gav jag järnet. Jag hade som sagt lite träningsvärk i överarmarna och lite i låren från föregående kvälls träning. Jag trodde att jag skulle vakna upp stelare än en pinne idag. Men det har gått bra. För jösses vad det var träning för rumpa/lår och inte minst överarmarna. Det var ett riktigt härligt pass och den vikarierande instruktören var ju hur grym som helst. Hon gick igenom grundligt hur övningar ska utövas och förklarade mycket under hela passets gång. Det saknar jag ibland på vissa pass, att de bara kör igenom trots att det finns ett antal som är rätt nya på det. Om man utövar på rätt sätt får man ut mer av övningarna samtidigt som skaderisken minskar.

För er som inte känner till BODYCOMBAT®, så är det ett förkoreograferat träningsprogram av Lesmills, som har tagit övningar insperade av olika typer av kampsporter. Jag kan rekommendera en grundkondis för att man ska orka ta ut sig lite extra för att få ut så mycket av träningen som möjligt. Och det positiva med denna typ av träningsform istället för t.ex Box är ju att man har sin spegelbild som motståndare. 


Bildens webbplats: shapemeup.se


Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja jag var på jakt redan innan sommaren men gav precis som du upp då, men nu gav jag mig fan på att jag skulle ha ett par!

Jo jag ska kolla lite vad dom har på Friskis här, verkar ha en hel del bra faktiskt. Behöver mest bygga upp kroppen & skaffa mig lite muskler. Vad duktig du är som är träningsfreak.. vill jag med bli.. haha!

2011-01-12 @ 19:37:36
URL: http://mamasan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0