Veckans tummar...

Vilken härlig blandning av träning, onyttigheter och skoj jag har varit med om denna veckan. Viktnedgången har varit sådär. Väldigt mycket svängningar, lite upp och ner på grund av min onda mun/tunga och så klart på grund av att jag har unnat mig en del denna veckan. Inte att förglömma att det är minst lika viktigt att leva ut som att leva sunt. Bara man hittar en bra balans. Jag har börjat känna förändringar på kroppen, mer på vissa ställen än andra. och inte minst har mina vänner och familj börjat se lite skillnad. Så otroligt kul och motiverande. Och gud vilka fina komplimanger jag har fått, både här på bloggen och i verkliga livet. Det ger mig verkligen så mycket energi och pepp inför att faktiskt kämpa lite till, och lite mer. Tack kära ni! Veckan tummar handlar förstås om motivation...



- Fina vänner och familj som kommer med helt underbara komplimanger när det är tungt och motivationen inte har varit på topp denna veckan. Tack fina ni. Det ger så mycket att ni tror på mig. Och jag har fått stega upp en snäpp med min självkänsla. Kända mig trots allt otroligt vacker igår trots att det inte var något speciellt jag hade på mig. Bara en svart liten klänning i storlek 36 som satt ännu lösare om överkroppen än den gjorde när jag köpte den för snart 2 år sen!



- Precis som livet bör vara så kommer motgångar ibland. Den onda munnen och tungan får tummen ner ända till botten. Jag som nyss kommit in i en himla fin balansgång med mina matintag som frukost, mellis, lunch osv, måste börja om på rutinerna igen. Man tappar motivationen en aning, men det är inget att hänga läpp för. Imorgon är en ny dag och en ny vecka med nya utmaningar väntar.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Tack Camme, kanske hjälpte det att du höll tummarna. Ska in & jobba några dagar denna veckan, fungerar det bra så är jobbet mitt.. ska dit för första ggn idag, nervöst! Så håll dina tummar ordentligt! Lät inget vidare med ont i mun & tunga.. hoppas verkligen att det släpper snart!

2011-02-15 @ 13:53:04
URL: http://mamasan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0