Sämst pigment...

Amen gud vilka i-landsproblem jag har. Haha, jag skrattar nästan åt mig själv. Förra helgen jagade jag solskydd. Idag har jag bränt mig lite i fejset igen. Amen vad är det för fel på min hud eller är det solkrämen som är dålig? Har blitt gammal? Idag efter ett par timmar i solen kom jag hem, tog av mig sollisarna och ser jätterosiga kinder. Nu på kvällen är jag sjukt varm om ansiktet och fortfarande röd och det svider satan. Har googlat som en dåre utan svar. Det står att sydostasiater hör till hudtyp 5 - ljusbrun hud som lätt blir brun. Bränner sig aldrig. Jo men eller hur. stämmer ju verkligen in på mig. Det värsta är ju varje valborg eller efter en dag i strålande sol med beachhandboll. Då gör det minsann ont att duscha.
Jag skulle rent spontant placera mig mellan grupp 2-3. Ljus hud, bränner sig ibland och får lite lätt färg. Det roliga är ju att jag kan tycka att jag e sjukt brun så fort jag ser märket från klockan, sedan lägger man fram armen bredvid vissa andra som säg grekland och då bländar jag satan. Som sagt I-lands problem och kass pigment. you gotta love it :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0