Något efterlängtat...

Idag var det första dagen på riktigt länge som jag verkligen njöt av min frukost och faktiskt såg fram emot den. Dessutom sken solen så fint.

Jag har helt slutat äta laktosfria produkter sedan jag började äta igen för några veckor sedan. Jag har känt att laktosfritt gör att jag får lite mer ont i magen än vad som är vanligt senaste månaden. Hursomhelst. Jag har ju mina favoritfrukostar. Ett av dessa är fibergröt med kanel, strimlade äpplen och mjölk. Fibergröten är inte alls snäll mot magen märkte jag ett tag, så den slutade jag med igen. En annan favorit är fil med musli eller helst hemmagjort blandning av olika fröer som solrosfrön, krossade linfrön osv. Jag har inte vågat äta sådana "nyttigheter" på flera månader. Har på känn att magen kommer bojkotta. Men så tänkte jag att någon typ av rrsättning till fil och yoghurt med lite musli eller vetekuddar då?

Köpte en dag för ett tag sedan sojayoghurt naturell som smakade konstigt.. Den va liksom söt på ett konstigt sätt. Den funkar däremot ok som ersättning för att göra dippa till grönsaksstavar. Häromdagen tänkte jag att jag skulle ge vaniljyoghurten från märket carlshamn en chans. Den va faktiskt ok med lite musli. Den ör ju söt, fast med smak så det blir inte lika fel i huvet. Så idag slank det ned 1,5 dl yoghurt med lite musli och så gjorde jag en liten omelett av ett ägg. Så jag är väldigt stolt över min matinsats. Det gjorde inte lika ont idag. Oftast har jag ont i magen 4-5 timmar efter matintag hur lite det än är, så idag blev jag glad att det ända inte kickade igång förrän 1,5 timma senare och höll i bara några få timmar. 

Små små steg går jag mot rätt riktning :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0