Kvar på ruta 1...

Jag är så slut i huvudet just nu. Så trött, så trött i varje liten del av kroppen. Ska lägga mig tror jag. Det var med tunga steg jag tog mig till sjukhuset imorse. Jag fick träffa en läkaren samt två läkarstudenter. En timmes utfrågning. Om massa saker. Alltifrån vart min familj härstammar ifrån till en allergiutredning osv. Jag fick sedan se provsvaren. Laktos- och celiaki provet hade inte kommit in. Det andra såg väl bra ut, förutom att något av blodvärdena samt crp låg på gränsfall. Konstigt nog har calprotektinprovet sjunkit enormt och ligger på normalvärde från att ha legat på 200. Men det var just det med crp och blodvärdet samt mina besvär. Så jag ska få genomgå gastroskopi för att ta biopsiprover och så ska de filma mig med någon kapselkamera över ett dygn. Läskigt. Och så har jag fått tid till en dietist som ska utesluta födoämnesallergier. kanske kan vara det som framkallar min trötthet och dåliga aptit samt spring på wc. Jag kan inte hjälpa att även om de var jättesnälla, så känner jag mig som en belastning i systemet. Att jag kostar massa pengar när alla undersöknigar ska genomgås. Jag kände hur klumpen i halsen satt där när läkaren börja snacka om att kapselkameran kostar 13.000 kr men att det får sjukvården kosta. Att om det är ibs och att jag skulle ta någon typ av deppmedicin för att styra tarmfunktionen. Men kul liksom. Jag är verkligen rädd för sån typ av medicin. Och jag stod på mig och sa att jag inte vill testa massa olika mediciner utan att veta vad det är som orsakar problemen. Det finns ju provtagningar, att de faktiskt visar att någon typ av inflammation har pågått, men de vet inte vart. Jag hade nog varit mer mottaglig om jag vetat att det var som för 3 år sedan att besvären kom och gick. Men nu har jag haft det såhär i 4 månader. Jag vet ju hur det är när man är laktosintolerant. Det är inte såhär. Det går över på en dag. Suck. Är så trött på min kropp. Den bara motarbetar mig hela tiden. Med alla allergier, astma å annat skit.

Kommentarer
Postat av: Jagochminmage

Hoppas verkligen att du får lite svar snart! Sjukt jobbigt att inte veta varför man får dåligt. Jag kommer själv ihåg hur det var innan jag fick min diagnos, det tog drygt ett år från att jag sökte vård. Jag håller tummarna för dig!

Svar: Tack. Värmer verkligen och känns bra att man inte är ensam i världen. för så känner jag ibland. Jag är inte sån som gnäller, men känner verkligen att jag har blvit en gnällspik senaste tiden. Känns sjukt jobbigt att inte veta... men jag är typiskt sån person som tänker på alla andra. Så, många sjuksköterskor mm säger att jag är för vänlig och artig. Med tanke på att ont i magen och trötthet inte tas så mycket på allvar fastän det finns så många med sjukdomar som IBD och IBS så borstar jag själv bort det allvarliga. Jag tror att jag hade kört 100 % tills jag hade totalt kollapsat om jag inte hade blivit hemskickad från skolan då i januari och redan i december faktiskt. Min läkare på vårdcentralen som jag fått efter många om och men skrev att han trodde att det varit så i 10 års tid. Jag har aldrig reflekterat över det förrän jag fick så himla himla ont att jag höll på att svimma. Och jag har aldrig känt en sådan här trötthet och illamående som sitter i. Jag hoppas att allt löser för dig snart med. Jag tycker det är jobbigt nog att känna illamåendet som jag gör emellanåt. kan inte ens förstå hur jobbigt det måste vara för dig. dessutom kör du på 100%. Är verkligen imponerad, trots att jag egentligen hade velat att situationen hade sett annorlunda ut för unga och studenter som faktiskt är framtiden. Kram
[email protected]

2013-03-24 @ 21:58:50
URL: http://jagochminmage.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0