Frukost...

Imorse när jag vaknade så såg jag att vänner som är bosatta i Stockholm hade lagt upp soliga promenader till jobb osv på Facebook. Själv vaknade man till ett gråmulet vintertäcke. Jag är lite trött på vintern nu måste jag erkänna. Det va så härligt med lite vår i förra veckan.

Igår var det himla skönt med lite träning även om det va på lägsta växeln. Skönt att komma iväg och röra på sig lite i alla fall. Jag mår så bra av det. Och jag tar mina pauser så fort jag blir yr. Bussresan dit var dock ingen höjdare. Var illamående, och det blev inte bättre av en stinkande parfym hos passageraren framför. Sedan kom en hund på bussen och jag kände att det genast blev lite jobbigare att andas och näsan rann. Ögonen kliade. Detta trots att jag tar mina antihistaminer varje dag, året runt. Jag får nog öka dosen. Kan va att immunsystemet kokar över lite med magen också.

Nu njuter jag av frukost i skrivande stund. En varm choklad gjord på havremjölk lätt, ögonkakao, vaniljsocker och en liten nypa vanligt socker samt kanel och pyttelite muskotnöt. Till det har jag en nygräddad bulle med leverpastej och gurka. Så gott! Tar lite tid att få i sig men ja njuter av varje liten tugga. Längesedan jag verkligen uppskattade mat. Det har mest varit tvång för överlevnad senaste månaderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0