Besvikelse...

Idag tog jag det lugnt och sansat. Bestämde mig för att inte inta föda förrän efter blodproverna. Ifall det skulle vara något som skulle tas på fastande mage. För så var det ju för ett tag sedan. Att de glömde säga att jag skulle vara fastande. Jag kom dit 11.45. Sköterskan kollade igenom alla remisser.

Sköterskan: Hmm... men vissa prover ska tas innan klockan 10 på morgonen
Jag: Varför det? Jag har inte fått någon info och det står inget om det?!
Sköterskan: Vi har fått den informationen från labbet. Varför vet jag knappt själv. Vi följer bara anvisningar. 
 
Jag vet inte om det bara är jag, men jag vill ju alltid veta varför saker och ting händer. Jag accepterar inte det bara. Som när lagen för hur badrum ska uppföras 1 juli 2007. Jag tog reda på info medan mina kollegor bara accepterade det. 

Det var bara att droppa av de andra proverna och traska hemmåt igen. Men jag behöver i alla fall inte vara fastande. Så det blir tillbaks till mottagningen imorrn fm. Jag som traskade dit innan lunch då det är lugnare. Suck! Sedan var jag så yr när jag kom hem. Hade köpt med mig en vetebulle för jag tyckte jag förtjänade den. Tog bara 60 minuter att få i mig ett litet glas nyponsoppa, 2 skorpor och den där bullen. Och så kom magontet på beställning och grannen höll på att banka å såga. Men till slut somnade jag av utmattning och väcktes 2 timmar senare av världens mest trista telefonsamtal. Ännu en grej som ställer till det för jag är student och den här jäkla magen. Orkar inte få fler huvudvärker på grund av en sjukdom jag inte ens fått diagnos på. "Det är bara inte bra" som läkarna säger. Är besviken på mig själv att jag inte orkar mer och orkar stå på mig. Är så himla himla ledsen exakt hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0