Grattis Sverige....

Idag är det Sveriges dag. Denna röda dag är tämligen ny och jag har absolut inga traditioner. Jag tycker det är lite svårt att veta hur man ska fira denna dag. När jag var liten så hängde vi upp flaggan och jag som var en malmöflicka (typ gymnastik) minns att om man blev uttagen till uppvisningsgrupperna utfördes detta på hästhagens IP i Malmö. Nån gång när jag var riktigt riktigt liten så var kungen där, och det var superstort. Sedan skulle alltid en fallkärmshoppare hoppa på ett kryss och när jag var något äldre så hade vi specialnummer och skulle bilda svenska flaggan med våra blå och gula dräkter. Jag har alltid tyckt att midsommar känns lite som vår nationaldag. Det firas ju otroligt mycket och är en av de största storhelgerna vi har.

Idag tänkte jag spendera em i stadsparken med killarna och kasta en boll. Det går fortfarande sådär, axeln är ju inte helt bra och jag är lite rädd att ta i, rädd för att axeln ska åka ur led ytterligare en gång. Men är man spelsugen så är man. Senare idag ska jag njuta av att läsa lite skönlitteratur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0