snurrig och förvirrad

Det känns så skönt att kunna skaka av sig här. Mest för min egen skull. Jag har sönderstuckna armar och händer av alla kanyler och blodprover och spruckna kärl. Tack så fick jag tips om en superkräm. Hirudiod heter den. Smetar på den varje gång efter stick så jag slipper se ut som värsta Junkien.

I torsdags så va jag ganska så smärtstillad med hjälp av massa panodil och tramadol. Men sent på kvälen så började kramperna igen. Jag tog min sista tramadol för dygnet, men kramperna fortsatte och de va så intensiva och högg något fruktansvärt. Jag ringde sjukvådsupplysningen mitt i natten för att fråga om jag kunde öka dosen tramadol. De kunde inte svara. Utan bad mig åka in till akuten. Måste säga att akuten i Malmö inte va någon höjdare. Tyckte överlag att de va oprofessionella och hanterade situationen märkligt. Speciellt med tanke på att jag gick före än de andra 3 patienterna och hamnade i fel avdelning - på kirurgin. Knäppt!

Jag fick iaf ett smärtstillande som var aningen starkare än tramadol. Ett stolpiller som tog bort värsta värken men gjorde mig jätteillamående och snurrig och förvirrad. Ännu mer än vad tramadolen gör. Nu får jag öka dosen till dubbla tabletter 4 ggr/dag istället för en tablett 3 ggr/dag. jag försöker undvika det så mycket det bara går, men jag har fått mai i mig i alla fall. Fast det är någon konstig molande smärta som hänger kvar. Fast den gör långt ifrån så ont som krampanfallen. Nu ska jag bara hålla ut några dagar tills koloskopin sker. Läkaren i Malmö gjorde mig inte direkt lugnare. hon trodde inte koloskopin skulle visa något i alla fall. Och att magen antagligen skulle göra ont trots ökad dos smärtstillande. Himla bra att berätta detta för en ung tjej under utredning som har fruktansvärt ont. Nä, tacka vet jag Lund. Unga oerfarna läkare, men så mycket mer professionella och ödmjuka!

Kommentarer
Postat av: Emma

Men gumman då! Jag hoppas du blir bra snart. Jag ska tänka på dig hela dagen imorgon och hålla mina tummar.
Puss&kram

Svar: tack finast <3
[email protected]

2013-01-28 @ 09:59:03
URL: http://emmaheyman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0