Mys i solen...

Så lite gör så mycket gott. Jag är så himla, himla tacksam över de små tingen i livet. Sådär supersvenskt. Att vara tacksam för en värmande sol. Idag efter frukosten så kom illamåendet.Jag som trodde att den hade försvunnit. Det där må-illa-bli-superduper-yr och ont-i-magen så att jag vill krypa ihop till en boll. Men jag kämpade emot och vilade en lång stund och sprang några omgångar och förbannade mig över att jag kanske måste ställa in promenad och fika i solen. Men jag tog mig i kragen och informerade att jag troligtvis blir lite sen. Lite solkräm och solpuder och slängde på mig kläderna. Sedan begav jag mig mot Malmö och Dockan. En promenad till västra hamnen med finaste J och vi fikade i solen. Jag har gått och varit sugen på kaffe i flera månader. Låtsades att magen var supersnäll. Mmm, va jag njöt av latte. Inte min favorit, men vågade inte ta för starkt kaffe. Satte oss på trädäcket en bit bort och hade en så himla underbar utsikt och lät solen smeka våra kinder. Plötsligt vänder en jobbig dag till en underbar eftermiddag och kväll. Och sånna här stunder ger mig så mycket energi tillbaks. Det får mig att glömma bort att bara några få timmar tidigare ville jag typ sova bort smärtan och tröttheten. Men jag kämpar med mina vänner.

Kanske Malmös vackraste plats en solig vårdag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0