Att komma igång...

Idag har jag haft en vilodag och mest pluggat. Känner mig som en saccosäck och uppblåst i magen.

Men nu till något helt annat. Så här strax efter nyår så är det många som har avlagt löften om ett hälsosammare liv och att de ska börja att träna. De springer snabbt till närmsta gymmet och skaffar sig ett medlemskap. Gärna direkt därpå så börjas det att gå på varenda pass. Keso ska införskaffas för det är nyttigt. Och inget godis. Ingen Öl. Slut med söndagspizzan. Och så vidare. Någon som känner igen sig? Inget fel i detta, om man verkligen är motiverad. Nu har jag inga siffror på det, men att döma hur gymmen alltid ser ut nu så här års och jämfört med om två månader, så tror jag att en väldigt stor del av dessa nyårslöftesavläggare faktiskt tröttnar eller tappar motivationen och slutar och så småningom också återgår till sitt "vanliga jag".

Detta fenomen hör också till något som jag inte riktigt tror på. Jag tror att många går ut för hårt på allting och kanske researchar lite för lite och inte riktigt har klara och tydliga mål. Det är lite balansen som jag berättat om vid ett tidigare inlägg, att saker och ting inte får vara för svåra eller för jobbiga - då tappar man motivationen.

Så här kommer några snabba tips för att komma igång:

- Hitta ett gym som har pass som är anpassade för dig. Är det ett gym med massa muskelpumpare eller ett  varierat? Har de simhall eller bastu? Vad kostar det?

- Kanske har du en vän som tränar? Gå ihop med henne så kan ni tagga varann och ha roligt ihop!

- Vill du äta bättre? Börja med att testa en vecka utan godis och tappa sedan ner allt eftersom och lägg till nyttiga alternativ.

- Vilken musik blir du sådär glad och på partyhumör av, så att du bara vill dansa järnet? Ha de i lurarna så blir powerwalken definitivt roligare :)

Stort lycka till och hoppas att några av tipsen är till hjälp!


Bildens webbplats: kimmietiiger.blogspot.com


Kommentarer
Postat av: Emma

Självklart! :) Det tog ju inte direkt tio minuter att komma på alla rubriker! :P

2011-01-13 @ 18:16:15
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: Lotta

känner igen de där ;). jag ringde friskis innan för att boka till till att få lite intstruktioner till gymmet, det var fullt nu sa han.. haha ALLA ska träna nu efter nyår :)

men nu ska jag iaf dit på spinning imorron. just gympan klarar jag INTE av, var där en gång.. INTE min grej. men friskis har faktiskt en massa olika pass nu!

2011-01-13 @ 19:36:26
URL: http://mamasan.blogg.se/
Postat av: Lotta

Tack Camme! Skönt att ngn trot på mig ;) Jaa jag tränade spinning innan, gillade verkligen det även om det är sjukt jobbigt ( iaf om man är så ptränad som jag är ;) men jag känner mig faktiskt sjukt taggad nu!

Friskis har även ett pass som heter Kick n' Box.. ngt du vet ngt om? Ser dig lite som min personliga rådgivare inom träning nu ;)

2011-01-14 @ 10:35:29
URL: http://mamasan.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja halloumi ger verkligen sommarkänsla! Synd att det är så dyrt :/

2011-01-14 @ 10:46:04
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0