Just idag är jag stark...

Såhär på kvällskvisten så är det underbart att kunna gosa ned sig i soffan med en kopp thé och filosofera. Det var inte alls länge sedan jag tyckte att livet var ett hopplöst fall. Ingenting gick min väg, motivationen låg på botten och självkänslan? Ja, den försvann någonstans på vägen.

Idag känns allt enligt min väg. Jag har kopplat bort all dålig energi. Jag fokuserar på mig själv och de jag håller kärt. Det känns verkligen roligt i skolan och även om det finns jobbiga stunder så tar jag mig igenom det. Istället för att energin ska gå åt för att ställa tentaångesten åt sidan, så tar jag och lägger energin på pluggstunder. Lättare sagt än gjort, men oftast är man faktiskt sin största utmaning. Flytten till Lund närmar sig med storm. Om ynka 11 dagar håller jag i nycklarna till mitt nya hem. Träningen har gått sådär, men jag tänker bara positivt och vågar snart drömma om något som jag älskar över allt annat, något jag på väldigt länge inte ens vågade hoppas på. Vi får se vart det bär, men jag lovar att berätta när stunden kommer. Det finns helt enkelt så mycket stort att se fram emot och jag har världens finaste vänner som tror på mig, som peppar mig och kanske utan er vetskap ,men ni betyder oerhört för mig <3

Just idag är jag stark


Kommentarer
Postat av: Lotta

Vad roligt med flytt! & vad nyfiken jag blir på din lilla "hemlis" nu..håller tummarna för dig vad det än är du ska..

Det är som personlig assistent, mkt att ta in nu i början, men det ska nog gå bra! Tack för peppet Camme, man behöver det ibland :D

2011-02-16 @ 12:40:17
URL: http://mamasan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0