En bit morot...

Det händer så himla mycket roligt och positivt i mitt liv just nu. Det var riktigt länge sen jag kände mig så här glad och motiverad. Jag förstår att många blir nyfikna på min lilla visit på en resebyrå, vad det är för en litet projekt jag har på G och vilken flytt? Vi tar en sak i sänder.
  • Om ni minns, så letade jag för lite sedan efter en flatmate. Det är för att jag har fått en större lägenhet i Lund. Det ska bli himla spännande att bo tillsammans med någon, lite som ett minikollektiv :)
  • Det lilla projektet jag har är inte så hemligt egentligen.  Det handlar snarare om motivation och "chase that dream" Jag kommer med ett inlägg om det inom snar framtid, så håll utkik.
  • Min lilla visit på resebyrån handlar inte om ett sommarjobb som reseledare. Inte heller om någon tänkbar språkresa. Nä, det är helt enkelt så att jag planerar mitt livs äventyr just denna sommar. Så jag har lite att jobba med. Inom 5 månaders tid ska jag för första gången på flera år inhandla en snygg bikini till en snygg Camme. Jag har en del att jobba med, mitt självförtroende allra mest. Det där med att fixa en snygg mage, och schyssta lår, det tror jag att jag klarar av galant. Hey, jag har ju faktiskt gått ned drygt en halv jeansstorlek, nästan en hel tröjstorlek och blivit större på en del ställen - mer muskler på armarna :) Detta på bara 2 månader. High fives. Kan jag så kan du!
Förresten, nu lät sista punkten himla dum. Det är givetvis inte så att jag förespråkar att man ska rasa i vikt och få en pinnsmal kropp. Det hoppas jag att ni har förstått, att jag är emot dessa märkliga genvägar och konstiga kroppskomplex. Jag menar bara på att jag ska lära mig att tycka om mig själv som jag är. Mycket av ens utstrålning och charm kommer faktiskt från insidan. Det är inte något jag bara säger, det är faktiskt så. Jag har inte köpt någon bikini på flera år, för att jag har skämts lite för min egen kropp. Helt ärligt, varför ska man bry sig om vad andra tycker och tänker? Det är ju faktiskt jag själv som ska leva med min kropp, så länge jag inte gör den illa så ska man ju vara nöjd. Visst?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0