Arg som ett bi...

BajsAPAhelvetesSkit! Förlåt för mina ovackra uttryck. Jag måste bara få detta ur systemet. Jag har suttit och stresspluggat med jämna mellanrum senaste dagarna, då jag har en tenta i ekonomi kommande vecka som en 4timmars "dugga" i ett obligatorisk ämne, samtidigt som jag har fortlöpande inlämningar och projektarbeten So far is fine. Jag är teknologstudent för er som undrar, inget ovanligt med flera tentor, inlämningar osv på en och samma vecka. Jag har varit inställd på detta och ekonomitentan är inget jag prioriterar, men det är något jag vill få överstökat. En extrakurs jag tog för det är bra mycket lättare poäng än vissa kurser jag har uppe på LTH. Jag har hela tiden varit ställd på att tisdag, då gäller det. Skulle kolla opp salen nu, nämen tjena! Tentan är flyttad till fredag, samma dag som min vattententa. Amen för bövelen, vad är ekonomers problem med planering? Det är andra gången den här tentan är flyttad och KROCKAR! Visst att övriga delar av universitet inte kan lägga in sina planeringar enligt våra mer strukturerade läsperioder som pågår i 8 veckor i taget. 7 veckors studier, 1 veckas tentaperiod. Men om man nu lägger ut på schemat sedan flera veckors tid, MINST, så ska väl ändå planeringen hålla hela tiden ut? Om inte, i alla fall att man har åtminstone 2-3 veckor för att ställa om. Helt stört är detta, det är sånna här saker som får mig att tappa motivationen. Jag har stakat ut en planering för vårterminen fram till påsklovet, nu måste jag planera om och prioritera. Funderar seriöst på att ta denna förbannade tenta i början på juni när alla kurser ändå är avslutade. Men tänk så har jag fått sommarjobb då? Nä, är duktigt förbannad nu. Och nu är jag så arg att jag inte kan sova. SUCK!

Förlåt er ekonomer som läser min blogg. Jag har generellt inget emot er, men det är sjukt irriterande att detta sker på universitetsnivå. En gång är ingen gång, men nu får det vara nog, eller vad säger ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0