i love food...

Ännu en underbar helg i vänners lag är förbi. Igår tog jag äntligen tag i att fylla skafferi och kyl. Det har ekat tomt ett bra tag och varje gång maten liksom börjar ta slut och jag inte lyckas svinga ihop något mer ätbart, så storhandlar jag. Det är en bit till närmsta matbutik. Ica malmborgs är min favorit, dock testade jag en annan ica som ligger snäppet närmre. Oj, va jag gick loss på gröntavdelningen. Det var rätt mycket som hade bra pris. Det blev grön sparris, zucchini, skogschampinjoner, ruccola (ska se om jag tål det bättre i år) osv. Sedan så har jag återintagit pasta och pesto i mitt liv. Och så blev det ett litet stopp på delikattesen för att inhandla lite god salami. Den jag fick i födelsedagsgåva vill jag spara på. Den e så fin och god och ska räcka länge.Jag verkligen älskar att jag kan öppna kylen när jag är sugen på något gott och hitta massa fräscha grönsaker, frukter mm som jag bara kan gå och ta av. Jag är ingen som handlar efter planerade middagar. Utan jag strosa omkring och köper det som är billigt och gott och under tiden man går runt där i butiken så målar jag upp olika måltidsbilder och handlar därefter. Superkul!

hursomhelst, min roomie är italienare, en gång sa hon att jag nästan är mer italiensk än henne. Det italienska köket är nog min favorit. Jag älskar att doppa luftigt surdegsbröd i olivolja. Ravioli, som jag nästan aldrig äter då det tar sån tid att göra. Goda tomatsåser. Risotto. Proseccoviner. salamin. Åh, va jag älskar mat och oj va lycklig jag är att jag kan äta igen. Inte bara för överlevnad, utan faktiskt njuter. Aptiten är väl lite sådär, men med något gott gör ju saken enklare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0