Hönskärlek...

Idag har jag haft en alldeles ypperlig dag. Känns inte direkt som min födelsedag, men en fin heldag med en av mina bästaste. Nämligen min fina fina Em. Henne har jag berättat om så många gånger förr. Vi ses inte alltför ofta. Avstånd och vardagen gör det svårt. Men när vi ses så är allt precis så som det ska va. vi pratar om allt mellan himmel och jord. vi äter så mycket att vi nästan sprängs. Prata om samma gamla minnen som format oss till personerna vi är idag. Minnas fina stunder och lägger till fler. Vi har kramat om varann hårt, hårt när livet är tungt. Lappat ihop ett trasigt hjärta. skrattat så vi inte får luft. Legat på gröningen en sommareftermiddag och tittat upp mot dansande moln. Filosoferat och lyssnat på varandra. Utbyter kloka ord och bara va. Allt är så himla enkelt med min höns. Med en bästa vän så fin så blir livet lekande lätt. Avslutar med några fina textrader från våra favoriter... <3

Ni kan skratta om ni vill, håna oss vi rör oss ni står still...
lyssnar, stel och fastspänd.
Och när paniken bryter ut, ler du svagt och viskar till mig:
Du..... Är värd att dö för.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0