Födelsedag...

Fågelkvitter väckte ett väldigt tungt huvud denna måndagsmorgon. Solstrålarna letade sig genom trädens blomsterklädda grenar och in genom springan mellan täcket och mina sömndruckna ögon. Sakta men säkert väcktes jag till liv och möttes av en blick jag inte sett på länge. Mr herr Björn har fått krama om mig och lyft bort det värsta av betongklumpen. Snart pep det en väldans massa i telefonen. Fina gratulationer och vackra ord. Det sätter sig rakt i hjärtat och in i själen. Hur fina vänner har inte jag då? Och hur förtjänar man sådana vackra ord?

Jag bestämde mig för att tvätta bort det gråa ytskiktet och sätta på mig en mask. Idag var min födelsedag och jag skulle få njuta. Jag mötte upp en killkompis för en lunch i solen. Jag köpte lite fika för att fira min bror som fyllde år i förra veckan och mig själv såklart. jag gick en runda i stan och hittade den sötaste sommarklänningen som jag gav mig själv i födelsedagspresent. Hela dagen fick jag fina meddelande och solen sken. Och så ringde mamma. Finaste lilla mamma som är helt fantastisk. Hon gör de mest magiska sakerna för mig. För vet ni vad? Vet ni vad hon gett mig i födelsedagsgåva? Det är liksom sånt man inte ens drömmer om, för det är så stort. Jag har fått en resa till asien. Att få upptäcka mina rötter tillsammans med familjen. Den gåvan har jag i för sig vetat i 2 månader. Så det är därför jag bara måste bli fin tills dess. Men nu berättade hon att hon betaler all vaccin och har bokat ett enkelt rum åt mig till alla ställen vi ska till. Att jag inte behöver oroa mig för pengar för hon står för allt. Plötsligt känns inte min gåva till henne som något speciellt. Hon fyllde nämligen år en vecka innan mig, och jag gav henne i present att jag skulle laga en lyxig 3-rätters middag på fisk & skaldjur åt oss. Sedan skulle vi dricka bubbel, lägga ansiktsmask och lägga oss i ett varmt bubbelbad - hemma hos mamma.

Nu ska jag sätta på mig en söt liten klänning och fixa till lite tilltugg och koka en chokladsås. För snart kommer fina vänner förbi och firar mig. Jag är så glad och tacksam att jag har så fina fantastiska människor i mitt liv. Ni gör mig fuländad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0