Vietnam - dag 7

Idag hittade jag en liten broschyr på infodisken på hotellet om ett spa som fanns i närheten. Happy spa hette det. Mamma hade kvällen innan frågat om inte vi skulle hitta något spa att få lite massage och bara ha en lugn mysig dag. Jag hoppade på, alltid kul att testa, dessutom är det mycket billigare här än hemma i Sverige. Vi hade en liten tjejdag, Jag, mamma & syster traskade ner till spaet. Jag skulle få manikyr & pedikyr och klippa mig, samtidigt som det ingick massage för ben, armar & axlar. Mamma tog något annat större paket och syster skulle tvätta håret och få hårbottenmassage, samt få sina naglar målade med mönster. Jättemysigt. Superfräscht. Duktig & trevlig personal. Första gången jag testade på något sådant och jag var helnöjd :) På kvällen skulle vi bli utbjudna av någon vän till en kvarterskrog som låg en bit bort. Restaurangen hade egen odling av skaldjur. Mycket trevlig middag, dock inte riktigt min kopp av te. Det var jätteofräscht. Folk slängde skal på marken och servitriserna hade ganska bittra miner. Men vi fick smaka någon typ av kammusslor i en het sötsyrlig tomatsås. Och efterrätten var utsökt. En speciel typ av ananas som är mycket sötare än den vi är van vid. Den är djupare gul i kulören och har en eftersmak av kokosmjölk. Sent på kvällen var det dags att packa inför vår weekendtripp till badorten Nha Trang.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0