Vietnam dag 12

Brännan hade lagt sig hos syster och bror och de hade fått fin brun färg. Jag var fortfarande rätt rosig i kroppen och mådde inte alls särskilt bra. Så jag stannade inne på hotellet hela dagen och vilade mig. Om några dagar skulle vi iväg till thailand så gällde ju att ta nya tag. Dessutom regnade det halva dagen. Vi hade i Nha Trang fått höra om det hemska i utöya, så jag & svåger satt och kollade igenom nyheterna om det. Verkligen hemskt. Vart är världen på väg. I lilla oskyldiga Norge dessutom.

På kvällen ville mamma åka på dejt med mig & pappa. Vi tänkte åka ned till kanalen och strosa runt där lite. Men nä, det orkade tydligen inte pappa. Han skulle åka till Co.op. Haha, han är en för himla rolig gubbe. Han sa till chaffsen att det är minsann svenskt - han tänkte då på vårat Coop vi har här hemma. Men det var väl rätt snarlikt. Typ en stor supermarket med alltfrån mat till kläder och verktyg. mamma och jag gick loss på fruktavdelningen. haha vi såg frukter som vi ville smaka och det blev minsann vår kvällsmat. Äta en massa frukter. Godast var självfallet den gula mangon de har här i vietnam, samt mangosteen. Något jag aldrig sett förr. När man öppnade frukten var det som små vita klyftor med en mjuk kärna. Sååå gott. Märks att vår resa verkligen är en matresa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0