Sötmandlar...

Jag har ju som ni vet en coach online (Berg) som ger mig feedback och svarar på frågor. Under julen hade jag en annan coach (Sunnebris). Båda två har dock varit enade i en fråga. Och det är proteiner. Man ska äta mycket proteiner efter träning och man kan ladda upp med kolhydrater före. Det ska vara bra för fettförbränning och att kompensera den träning man utfört. Proteiner är ju byggstenar, så det verkar logiskt.

So far so good. Men mitt dilemma var hur jag lätt kunde ta med mig något i träningsväskan som höll hela dagen.  Naturella sötmandlar blev mitt svar. De innehåller mycket proteiner, men även mycket fett. Och jag vet inte om det var all förhoppning eller om min hjärna spelar mig ett spratt. Men en näve mandlar gjorde att jag inte blev sådär vrålhungrig som jag brukar bli efter ett långt träningspass. Så det kan jag absolut rekommendera. 200 gram mandlar kostar 25 kr och räcker ungefär till 5 nävar. Hur bra pris som helst om man jämför med proteinbars, proteindrinkar osv.


Bildens webbplats: syskonmat.blogg.se


Kommentarer
Postat av: Lotta

Haha jaa det var ju lite det som var mitt problem, därav avokadosmeten ;). Libabröd är ett sånt platt runt utländskt bröd, om man nu får skriva så..

Svårt att förklara det annars.. såå himla gott är det iaf! Ganska stort som ett jättepitabröd, fast tunnare. Haha :) Finns att hitta antingen vid brödet eller vid utländska varor. Finns även osötat om man ska vara riktigt nyttig :) Try it!

2011-01-20 @ 20:39:03
URL: http://mamasan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0