Det här med byxor...

Något som jag reflekterat över senaste månaderna är hur kroppen är helt bananas. Jag har alltid vägt väldigt mycket. Oavsett om jag är galet vältränad och har galet låg fettprocent, eller blitt kallad för spinkis eller har fått gå på en kortisonkur och ser ut som en michelingumma. Jag väger alltid sjukt mycket oavsett hur smal eller tjock jag e. Vikten är alltid hyffsad stabil.

Hursomhelst, mina ben är och har alltid varit min svaga punkt. De är så bastanta och muskliga och tjocka. Jag har alltid haft sjukt svårt att hitta byxor. De är antngen så smala vid vaderna att jag inte ens får på mig dem, eller så sitter de perfekt med midjan är ungefär 10 storlekar stora. You get the point. Jag har mina favvisar från H&M som hette Squin & supersquin för 199 kr, men de har ändrat namn till skinny och allt vad det heter. och sitter inte alls snyggt. Nu har jag blvit rekommenderad ett par stretchjeans. Sånna där superstretch. Jag har alltid haft 29 eller 30, ibland lite större till och med. Speciellt hårda dieseljeans. Men numer har jag tydligen 27/28 i jeansstorlek. Inte bara stretchjeans utan när jag provade mina gamla jeans från H&M, som legat i garderoben, så satt de helt löst. Så nu är min nya storlek 28 haha. Great. 2 sizes down.
Hur detta har gått till vet jag inte. Magen känns slapp å tjock emellanåt. Och hela jag känns inte lika vältränad. Kroppen e bananas helt enkelt. Who cares about their weight, it's the size that matters :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0