Blodtagning...

Igår var det alltså åter igen vårdcentralen som gällde. En ny sköterska skulle ta massa olika provrör. Som vanligt säger jag alltid till att fjärilsnålen brukar användas, då jag har tunna och känsliga kärl. Hon tyckte inte alls det var jobbigt, utan snarare tvärtom. Pratade lugnt och sansat och fick i nålen rätt kändes det som i första. Men blodet ville inte strömma till så hon drog ut den en liten bit å förde in den igen och då rann det till. Så skönt att slippa hålla på att testa femtielva olika ställen. Jag har verkligen de märkligaste kärlen. Man känner och ser dem hur tydligt som helst, men sedan dras de liksom ihop, som om de inte vill bli stuckna haha. Efter blodtagningen utförde jag lite ärenden, sedan bad min bror mig om en tjänst. Han behövde kalender, pennor och dylikt. Så jag gick i stan för att inhandla det han önskade. Passade på att strosa runt och fönstershoppa. Synd att ekonomin inte riktigt tillåter ny träningsgarderob, för jag behöver verkligen det. Köpte med mig en surdegsbulle och orkade halv som jag doppade i vinegrett. Så gott. Satt kvar i hans restaurang en stund och vilade. Läste tidning och tog det lugnt. Efter Lunchrusningen blev jag bjuden på en sen lunch. En god soppa. Fick i mig vad som motsvarar en miniförrätt, men blev s lycklig över ens att få i mig något överhuvudtaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0