Ett grönt paket...

För åtta dagar sedan var jag helt tom i kroppen. En hisstur från 3.e våningen ner till entrén kändes som oändliga minuter istället för sekunder. Tunga ben vandrade ut genom den gråmelerade stenbelagda golvet. Den iskalla luften letade sig igenom den tjocka luvan och sjalen som jag virat om halsen och en bit upp i ansiktet. En jobbig blåst med snöblandat regn piskade mig i ansiktet. Den del som inte var skymd. Jag och mamma beslutade oss för att traska in igen. Och beställa en taxi, för jag va alldeles knäsvag och illamående.

Hemmavid hoppade jag ur taxin. Gick de tre stegen mot brevlådan min. Tog upp lilla nyckeln och virade om det infrusna låset. På tredje försöket fick jag upp luckan till brevinkastet. Reklam, lundatidningen, ett brev från sjukvården, och ett grönt paket. jag krafsade ihop allt i en slarvig hög och öppnade dörren upp till lägenheten. slängde allt i en ännu mer slarvig hög på matbordet för att klä av mig ytterkläderna.

Jag sorterade ut reklamen och slängde det i pappersinsamlingen hemma. Öppnade upp breven som var mina och lade min rumskamrats brev för sig. Och det gröna paketet. Adresserat till mig. Jag vände på det nyfiket för att öppna, eftersom jag inte väntade mig något paket. Adressanten var en av mina bästa vänner. Fina Em. Oj, så spännande. Innehållet va en mörk chokladkaka med mintsmak. För hon vet att jag gillar det. Och det sötaste meddelandet. "hoppas du får ner en bit choklad och att du blir frisk snart, min fina vän"

Jag blir alldeles rörd av sånna gester. Sådant fint för hjärtat och själen gör att jag kämpar lite extra när jag helst av allt vill lägga mig pladask ned för jag är så utmattad. Tack min fina vän <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0