Vietnam dag 9

Jag vaknade av att det var fullt liv nere i gatan. klockan är halv 7 på morgonen. Öppnar upp balkongen och en underbar gul sol. Nere i poolområdet är folk i full sjå med att simträna, göra sin morgongymnastik eler bara ett morgondopp. Utsikten är helt underbar. Vi bor precis intill stranden och jag som bor på takvåningen ser rakt över till den stora ön Vinpearl.
Denna dag åkte jag & bror med familj & pappa över till vinpearl, medan resten av familjen hängde i stranden & poolandet. Vi tänkte egentligen ta en linbana över för att få full utsikt, men kön var fruktansvärd. Tusentals människor köade. Det kändes så i alla fall. Så vi tog det stora pråmen över istället. Det var inte alls särskilt dyrt. Gick på ca 150 kr. I inträdet ingick alla aktiviteter och gratis inträde till badland och stranden. Nästan hela dagen hängde jag 6 brorsbarnen Vanessa & William. Vi åkte en massa rutchkanor, badade, hängde i stranden. Men där var vi inte alltför länge. Vattnet var fruktansvärt salt och det sved något fruktansvärt i ögonen. Det fanns ett litet shoppingstråk inne i ön. En butik sålde fantastiska silkesvaror & en annan hade de mest fina aftonklnningar jag någonsin sett. på rea dessutom. Men dumma som vi var så hade vi inte alltför mycket pengar över eftersom vi skulle va i vattnet mycket. Märktes att det var många turister. Vi åkte en vattengrej tillsammans med några begier och framför oss ett gäng killar i min ålder från nya Zealand & Australien.
På kvällen blev det middag på grannrestaurangern igen. Fantastiskt gott. De har helt underbara juicer här. Under middan kände jag mig grymt hängig. När vi återvände till hotellet upptäckte brorsbarnen att jag hade bränt mig över axelpartiet. Det var inte allt kan jag säga. Jag upptäckte senare på kvällen att jag hade bränt mig exakt överallt. Skinkan var vitare än jag vet inte va medan resten av bena såg ut som överkokta räkor. Ni vet sådär riktigt skållade rosa färgen. Och ryggen, haha den hade intagit en mycket röd färg. jag damp rakt ner i säng medan hela familjen åkte iväg med vår chaffis på en rundtur i Nha trang.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0