Vietnam dag 11

Sista dagen i Nha trang. Vi åkte direkt efter frukost och packade in oss i bussen igen. Vi skulle stanna till i Mui Ne på vägen hem till Saigon. Första oturen med vädret. Det regnade under dagen och när vi närmade oss de röda sandtopparna var det nästan vindstilla, dock upphåll. Men sanden var så tung så vi fick aldrig se den dansande sanden. Vi hade nämligen fått höra att när vinden blåser så skiftar backarna utseende. Dock fick barnen testa på att åka "pulka" på sanddynorna. En liten tjej med de vackraste ögonen kämpade med alla hennes krafter med att dra, gräva och putta. Kul verkade barnen ha iaf :)

På hemvägen kände chaffisen till ett stäle inne i Mui Ne som serverade god mat. Mycket ryssar tydligen som stannade till på samma ställe då ägarna kunde flytande engelska, vietnamesiska & just Ryska. De hae en meny som var hur tjock som helst. Fruktjucer i alla dess smaker du kunde tänka dig. Hur de hade plats med alla råvaror vert jag inte, men det var riktigt hemtrevligt. Och juicerna var oslagbara. JA, jag har blivit förälskad i fruktjuicer här nere :)

Det godaste var nog bläckfisken. Asså, jag som inte ens gillade sådant inann. Jag vågade mig på att smaka under resans gång och det är lätt det och musslor som har varit det absolut godaste på hela resan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0