Träningsvärk...

Det känns rejält i magen att jag tränade igår. Eller rättare sagt, lite överallt. Men  mest i magen. Härligt! Även om Core är ett kort pass, så känns det rejält. Jag glömde dessutom bort att under styrkeövningarna på Bodycombatpassen så är det också magen man koncentrerar sig på. Så blev mycket mage igår.

Annars så tyckte jag att träningen igår gick väl. Lite för mycket folk för mitt tycke. Det är jobbigt att inte kunna ta ut rörelserna utan att tänka på att någon kanske får en fot på sig. Och när det är så många, så märks det att folk inte riktigt hänger med i hur rörelserna bör ser ut. Jag är ju själv lite osäker, fastän jag har kört BC flera gånger. Lite synd, för då får man inte ut maximala av sin träning. Vilket jag också märkte tydligt igår. Jag koncentrerade mycket på vilka rörelser som komma skall och då taggar jag liksom inte till sådär 200 %. 

Förresten var det mitt första Core pass, många övningar ska man spänna t.ex rygg eller mage och ha en viss hållning. Visst är det jobbigt iaf, men eftersom det var så mycket folk så kunde jag inte se mig själv i spegeln alls, vilket gjorde att jag säkert inte hade 100 % god hållning.

Hoppas att det blir lite mindre folk snart...


Kommentarer
Postat av: Lotta

Men vad bra att jag får tjata :). Jo 1,5 timme känns lite väl, spec en Månd kväll. Ki-balans har jag bara varit på en gång innan men det är lite som yoga av vad jag minns. Mkt fokus på andning & just balans. Ska bli skoj att se vad jag tycker om det idag! Vi är såå duktiga Camme! :)

2011-01-18 @ 17:42:35
URL: http://mamasan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0